22 Οκτ 2009

Γαϊτανάκι

Στον δίσκο «Μια καρδιά θα ζωγραφίσω» του 1975, του Θανάση Πολυκανδριώτη τα 8 τραγούδια είναι σε στίχους του Άκου Δασκαλόπουλου. Το τραγούδι «Το γαϊτανάκι» ερμηνεύει ο Μάνος Παπαδάκης. Αν διαβαστούν οι στίχοι πριν την ακρόαση της μουσικής, υπάρχει σαφής υφολογική συγγένεια με το ποίημα «Καραγκιόζη μου χαρτονάκι μου», αλλά και άλλα κομμάτια από τις «Ζωγραφιές του Θεόφιλου». Η μελοποίηση βέβαια δίνει τελείως διαφορετικό χαρακτήρα στο τραγούδι, εν προκειμένω βαριά λαϊκό.
8/12 = 66%

Χτυπάνε νταούλια κι εγώ σα Πιερότος
Τσιγγάνα πλανεύτρα σε πήρα σε φίλησα πρώτος
Χιλιάδες κορδέλες πετώ προσπαθώ να σε δέσω
Χτυπάει η καρδιά μου φοβάμαι πως δε θα μπορέσω
Φωνές, μουσικές, γυρνάς, μη γυρνάς γαϊτανάκι
Μου φέρνεις μακριά την αγάπη, σκορπάς το φαρμάκι
Ιππότες, γοργόνες, αλήτες, πασάδες
Ρομπέρτες, λαμπιόνια, χαρές, που ποτέ δε ξανάδες
Χαμένη κι εσύ στης ζωής το τρελό γαϊτανάκι
Δεν βλέπεις που σβήνει ψηλά της ζωής τ’ αστεράκι.


Δεν υπάρχουν σχόλια: