7 Φεβ 2010

Ρωτόκριτος και Αρετούσα

Ο Άκος Δασκαλόπουλος έγραψε το 1976 μια συλλογή ποιημάτων εμπνευσμένων από τον λαϊκό ζωγράφο Θεόφιλο Χατζημιχαήλ. Ο Νότης Μαυρουδής έντυσε με μουσική τα λόγια και το αποτέλεσμα ήταν ο δίσκος «Ζωγραφιές από τον Θεόφιλο». Το κομμάτι «Ρωτόκριτος και Αρετούσα» αναφέρεται σε έναν από τους ωραιότερους πίνακες του Λέσβιου «primitif». Το ερμηνεύει η Αλεξάνδρα.
12/12 = 100%

Μεταξωτή σου ρίχνω σκάλα απ’ το μπαλκόνι μου,
για να μ’ ανέβεις θα σου φέγγει το παγώνι μου.
Από της νύχτας το ροδόσταμο μυρώθηκα
κι από την άχνα της καρδιάς σου βαλαντώθηκα.
Στο περβόλι μου κοιμάται ο ουρανός,
μες’ τα λόγια σου ακούγεται καϋμός.
Ρωτόκριτε, Ρομπέρτε και Ρωμαίε μου,
άγγελε γαλανομάτη και ωραίε μου.
Θα μας ακούσει ο καιρός, βαθιά μεσάνυχτα.
Μες στη καρδιά μου αστροφεγγιά κι όλα ορθάνοιχτα.
Κι αν σε χαϊδεύω, σε φιλώ, φωνάζει η βάγια μου.
Αχου και νάξερες τ’ ατέλειωτα τα βράδια μου.


Δεν υπάρχουν σχόλια: